Frequently Asked Questions

Wat je moet weten

Via onze groepen kan u ten allen tijde alle vestigingen perfect apart beheren. Hierdoor gaat u overzichtelijk en planmatig te werk. Doordat u kan filteren op elke vestiging apart, heeft u een nog duidelijker overzicht.

Wij weten dat flexibiliteit de dag van vandaag niet meer weg te denken is binnen KMO’s. Net om die reden kan u contracten aanmaken, wijzigen en/of annuleren tot een half uur voor opstart. Zo kan u te allen tijde en in real time uw planning en contracten gaan aanpassen aan de noodzaak binnen uw bedrijf.

Het is mogelijk om meerdere managers tegelijk te laten plannen. Dit via een persoonlijke login. Sterker nog. De managers kunnen tegelijk plannen voor hun eigen filiaal, zonder dat van iemand anders te moeten zien. Zo heeft uw filiaalmanager het overzicht dat nodig is om zijn planning op te maken! Overkoepelend kan dan de algemene planning te allen tijde worden geraadpleegd en/of worden gewijzigd.

U stuurt een uitnodiging via Staffler naar uw nieuwe, opstartende medewerker. Deze zal een digitale link ontvangen om zich via Itsme te registreren. Van zodra deze uitnodiging wordt voltooid, zal de medewerker automatisch in uw poule terecht komen. Vanaf dat moment kan u de nieuwe medewerker onmiddellijk onder contract plaatsen. Efficiëntie en snelheid ten top!

U kan te allen tijde de effectief gewerkte uren aanpassen in Staffler. Zo behoudt u het overzicht en betaalt u ook enkel wat er effectief werd gewerkt. U heeft dus op ieder moment zich op uw facturatie.

Uiteraard. U wordt als nieuwe klant van A tot Z begeleidt door onze accountmanagers. Nadien kan u steeds terecht bij onze responsable client advisor voor persoonlijke service. Deze staat u 1 op 1 bij voor al uw vragen. Dit van op afstand of ter plaatse.

Zodra u een medewerker inplant in Staffler, wordt automatisch een contract aangemaakt en een Dimona-melding naar de RSZ verstuurd. Zo bent u altijd 100% in orde bij een controle.

Daarnaast hebben we alle belangrijke parameters vooraf vastgelegd, zoals brutoloon, woon-werkvergoeding en statuut. Hierdoor verloopt de verloning altijd correct en kunt u geen fouten maken.

Ja, in principe moet elk contract minstens 3 uur duren. Er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld in de horeca, waar onder bepaalde voorwaarden een shift van 2 uur mogelijk is. Staffler zorgt ervoor dat alle wettelijke regels correct worden toegepast.

Als u wil dat uw uitzendkrachten het wettelijke baremaloon ontvangen volgens uw sector of bedrijf, hoeft u bij de inschrijving enkel “baremaloon” aan te vinken. Staffler doet de rest!

Nee, dat is niet nodig! U kunt eenvoudig een nieuwe medewerker toevoegen in Staffler. Stuur hen een link vanuit de app, waarna ze zich in enkele seconden via ITSME registreren. Daarna kunt u hen meteen inplannen.

Staffler ondersteunt ook inschrijvingen van medewerkers met een andere nationaliteit. Als ITSME niet mogelijk is, kunnen ze zich registreren via een korte vragenlijst.

Ons juridisch team controleert altijd vooraf of alle noodzakelijke verblijfs- en werkvergunningen in orde zijn voordat het eerste contract wordt opgesteld.

Wij zijn als juridisch werkgever verplicht om alles conform de laatste wetgeving te doen. Om die reden zorgen wij er dan ook steeds voor dat Staffler up to date is met de laatste wijzigingen. Zo kan u als zaakvoerder op beide oren slapen en zich concentreren op hetgeen echt belangrijk is: commerce doen!

Als u met Staffler werkt bent u er in de eerste plaats zeker van dat alle contracten correct en tijdig worden voorzien. Door onze automatische koppeling met de DIMONA-aangifte, doorstaat u vlekkeloos elke inspectie. Wij staan u partner ook steeds bij met ons juridisch team, zodat u ook hier geen tijd en energie verliest. Staffler zorgt dus voor een totale ontzorging bij een sociale inspectie.

Bij Staffler betaalt u geen opstartkosten, noch licentiekosten. Wij zijn ervan overtuigd dat u niet meer dient te betalen dan nodig. Zo kijken wij enkel naar de gepresteerde uren, zodoende jullie perfect weten wat er betaald zal worden. Geen onaangename verrassingen. In tegendeel, transparantie en overzichtelijkheid op zijn best.

Er zijn back-ups aanwezig van de data die we bijhouden. Deze worden nooit langer bewaard dan nodig en slechts voor een korte periode. 

Er is een API beschikbaar waarbij een integratie met een bestaand systeem kan opgezet worden. Contacteer ons voor meer info hieromtrent.

Nog meer vragen? Vraag het onze experts!